Akademia Realizacji Dźwięku zaprasza wszystkich słuchaczy do wzięcia udziału w wyjątkowym konkursie na stworzenie własnej biblioteki sampli  – organizowanym przez firmę ADAM Audio, w ramach współpracy akademickiej z Drumdrops & Miloco Sounds.

Konkurs Sample Pack Library Pack Competition (SLC) skierowany jest wyłącznie do słuchaczy placówek partnerskich programu ADAM Audio Academic Program (AAAP), w którym bierze udział Akademia Realizacji Dźwięku.

W ciągu najbliższych miesięcy, zachęcamy do poszukiwań najbardziej unikalnych dźwięków otaczającego Was świata, nagrywania Waszych ukochanych instrumentów lub kreacji wyjątkowych brzmień na waszych komputerach – celem stworzenia jedynej w swoim rodzaju biblioteki dźwięków, w celu wydania jej na jednej z najbardziej uznanych platform branży. Niech Świat Was usłyszy!

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu biblioteki sampli według wytycznych Drumdrops: https://milocostudios.com/2020/10/sample-pack-competition-with-adam-audio/

Nagrodą dla twórcy najlepszego pakietu sampli, jest wydanie go na międzynarodowych platformach https://www.drum-drops.com  lub https://sounds.com/samples/creator/730, z czym wiążą się dożywotnie tantiemy z jego sprzedaży, a dodatkowo para monitorów studyjnych ADAM Audio T8V. Nagrodami za drugie oraz trzecie miejsce są monitory T7V oraz słuchawki studyjne SP-5.


Wykładowcy Akademii Realizacji Dźwięku będą służyli Wam pomocą, a temat produkcji sampli zostanie włączony do programu nauczania na czas trwania konkursu.

Stworzenie własnej paczki sampli może się wydawać na początku trochę skomplikowane, jednakże jest w gruncie rzeczy dość proste. Oto kilka wskazówek:

  1. Można użyć dowolnego DAWa: Pro Tools, Studio One, Ableton, Cubase, Logic itd.
  2. Sample mogą być nagrywane na dwa główne sposoby: za pomocą mikrofonów lub bezpośrednio do interfejsu audio.
  3. Ilość możliwych typów sampli jest niezmierzona: pętle bębnów, indywidualne uderzenia perkusyjne, loopy gitarowe i basowe, akordy lub melodie na gitarze, syntezatory sprzętowe i wirtualne (surowo zabronione jest wykorzystanie presetów!), syntezatory modularne, harmonie, frazy wokalne oraz a capelle. Możecie nawet użyć akordów thrashowych lub uderzyć ręką w ścianę – cokolwiek brzmi dobrze!
  4. Zachęcamy do kreatywności oraz do tworzenia różnych wariantów sampli przez użycie Waszych ulubionych procesorów, spróbowania filtrów dolno- i górno-przepustowych, kompresji i duckingu, delayów i pogłosów, flangerów, bramkowania, odwracania kierunku odtwarzania, ale najważniejsza musi być „jakość, a nie ilość”.
  5. Aby uczynić życie prostszym, można pracować w zespołach.
  6. Prosimy nagrywanie sesji na wideo, ponieważ będziemy potrzebowali tych nagrań do publikacji zwycięskiego projektu. Zachęcamy również do udostępniania tych filmów w mediach społecznościowych z tagiem #adamaudio. Z ogromną chęcią zobaczymy i usłyszymy, nad czym pracujecie.

Oto kluczowe wymagania, aby uczynić bibliotekę gotową do wydania:

  1. Profesjonalnie zrealizowane nagrania (bez przesteru, clippingu, szumu).
  2. Paczka musi zawierać ponad 300 sampli, a wielkość paczki nie może przekraczać 1 GB.
  3. Biblioteka może zawierać zarówno pętle (loops), jak i pojedyncze dźwięki (hits). Idealnie w proporcji 75% loopów (4-taktowych) i 25% hitów
  4. Parametry plików 24 bity / 44,1 kHz (stereo) – opisane INSTRUMENT, TEMPO, TONACJA, CHARAKTER (np. 01 Piano 100BPM A#m Electric Melodic.wav)
  5. Tempa muszą mieć całkowitą wartość (np. 110 BPM, a nie 110.45 BPM).
  6. Bez odniesień do nazw marek, producentów, znaków handlowych (np. Fender, Rhodes, Roland itp.)
  7. Cały materiał dźwiękowy musi być w 100% oryginalny, wolny od praw osób trzecich oraz nie mogła być w stosunku do niego udzielona żadna wcześniejsza licencja.
  8. Surowo zabronione jest użycie jakiegokolwiek materiału chronionego prawem autorskim lub wchodzącego w skład bibliotek wydanych w przeszłości.
  9. Źródło wszystkich materiałów dźwiękowych musi być możliwe do ustalenia (np. pliki projektów, umowy sesji itp.)
  10. Materiał musi być w zgodzie z postanowieniami licencji (EULA itp.) oprogramowania oraz urządzeń wykorzystanych przy jego tworzeniu.
  11. Materiał musi być nowy, a nie przepakowany z wcześniej wydanych bibliotek lub zakupionych paczek.
  12. Brak ograniczeń wiekowych, ale do podpisania umowy przez osoby poniżej 18 roku życia potrzebny będzie opiekun.
  13. Materiał nie może być obraźliwy, obsceniczny, odnosić się do przemocy lub wrażliwych treści kulturowych.
  14. W skład materiału wchodzi biografia autora, zdjęcia artysty / sesji nagraniowej i jeżeli to możliwe filmy wideo (uczestnicy).
  15. Paczka sampli zostanie wydana prze Miloco Sounds lub Drumdrops, w zależności od zawartości.
  16. Konkurs otwarty dla wszystkich gatunków muzycznych.
  17. Wszystkie paczki konkursowe SLC (Sound Library Contest) muszą być wysłane do dnia 31 stycznia 2021 na: samples@miloco.co.uk (np. użyciem WeTransfer).

Konkurs składa się z 3 faz:

  • Faza 1 –rozpoczęcie konkursuw poniedziałek 23 listopada 2020 roku.
  • Faza 2 – Sesja Mentoring Webinar, przedstawiciel Drumdrops / Miloco Sounds wybierze 5 zgłoszeń, przeanalizuje, zgłosi konstruktywne uwagi oraz doradzi Wam, jakie działania musicie podjąć, celem finalizacji bibliotek sampli. Webinar odbędzie się 4 lutego 2021 roku o godzinie 18.00 GMT (19.00 czasu polskiego) na stronie ADAM Audio na Facebooku oraz kanale YouTube. Sesja będzie nagrywana i udostępniona na FB oraz YT, dla tych osób, które nie mogły uczestniczyć na żywo.
  • Faza 3– w terminie do 21 lutego 2021 musicie dokonać niezbędnych poprawek oraz uploadu w użyciem adresu, który zostanie podany w późniejszym terminie.

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie, ponieważ jest to możliwość wygrania ciekawych nagród, oraz potencjalnie osiągnięcia korzyści finansowych w naszej branży oraz zmierzenia się z ciekawym projektem dźwiękowym, realizowanym według profesjonalnych standardów.

Więcej informacji o konkursie:

O firmie ADAM AUDIO

Monitory ADAM Audio cieszą się reputacją doskonałego brzmienia oraz niezrównanej jakości od samego początku działania firmy w 1999 roku. Opracowanie przetworników wysokotonowych X-ART oraz S-ART, charakteryzujących się pasmem przenoszenia, sięgającym 50 kHz oraz wyższą sprawnością w stosunku do konstrukcji kopułkowych, stało się ucieleśnieniem transparentnego, szczegółowego oraz autentycznego dźwięku, definiującego postęp w projektowaniu firmy ADAM Audio. Ręczna produkcja i testowanie w berlińskiej fabryce, stanowi rzadki wyjątek, w dzisiejszym świecie zautomatyzowanego przemysłu produkcji masowej. Firma ADAM Audio jest reprezentowana przez globalną sieć dystrybutorów i sprzedawców w ponad 75 krajach. Biura firmy znajdują się w Nashville, TN (USA) oraz Tanixa, Chiny. ADAM Audio stanowi część Focusrite Group, globalnej grupy produktów dla muzyki oraz audio, a także rozwiązań dla realizacji nagrań i nagłośnień.

O programie edukacyjnym AAAP

ADAM Audio Academic Program (AAAP) miał swój początek jako program pilotażowy w 2019 roku, w 12 wybranych europejskich placówkach edukacyjnych, włączając w to kilka placówek SAE, Point Blank Music School London, POP-Akademie oraz dwie placówki BIMM. Jako producenci profesjonalnych rozwiązań odsłuchowych, firma ADAM Audio, w charakterze partnera branżowego, szukała sposobu na zaangażowanie młodych talentów oraz wsparcia ich edukacji. W ramach tego przedsięwzięcia organizowane są Dni Akademickie na uczelniach, podczas których specjaliści od produktów oraz inny eksperci dzielą się wiedzą, odbywają się webinary, ogłaszane są zniżki dla słuchaczy oraz realizowane są długo terminowe wypożyczenia flagowych zestawów głośnikowych placówkom, jak również stypendia.