Akademia Realizacji Dźwięku

Innowacja i Tradycja w Edukacji Audiowizualnej

Łączymy nowoczesne technologie z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym

Wiedza

Nowoczesność

Doświadczenie

Przyszłość

ard-jaworzno-5679
akademia-realizacji-dzwieku-11

Twoja szkoła – nasza pasja

Artystyczne Aspekty Nauczania

Elementy nauczania w ARD wykraczają poza technologię, obejmując również szeroko pojętą wiedzę muzyczną i psychoakustykę. W przeszłości profesje związane z realizacją dźwięku były klasyfikowane w branży artystycznej, a obecnie w audiowizualnej, co podkreśla związek między technologią a kreatywnością w tej dziedzinie.

Geneza Akademii Realizacji Dźwięku

Akademia Realizacji Dźwięku (ARD) rozpoczęła swoją działalność dydaktyczną w formie szkoleń w 1997 roku. W 2010 roku powstały szkoły zawodowe ARD, początkowo w Warszawie, a następnie w Gdyni, Jaworznie i Wrocławiu. Od samego początku szkoły te pracowały na rozwiązaniach Apple, takich jak komputery, urządzenia mobilne i oprogramowanie, w tym Apple Logic Pro, które jest doskonałym narzędziem do produkcji i dydaktyki.

Nowoczesne Technologie i E-learning

Jesteśmy na bieżąco z potrzebami w edukacji

Współpracując z firmą Cortland, ARD zaktualizowała swoje zaplecze technologiczne, wymieniając starsze modele MacOS na nowe komputery z procesorem M1. Dzięki tej modernizacji, słuchacze mogą pracować na najnowszym sprzęcie Apple, co zapewnia stabilność, wydajność i bezpieczeństwo.

W pracowniach szkolnych używane są różnorodne oprogramowania muzyczne, takie jak Presonus Studio One, Apple Logic Pro, Avid Pro Tools, Ableton Live i FL Studio. W edukacji korzysta się również z oprogramowania do edycji filmów i obrazów z pakietów Adobe.

Od 2016 roku ARD posiada własną platformę e-learningową, służącą zarówno słuchaczom szkół Realizacji Dźwięku, jak i uczestnikom otwartych e-kursów. Nauczyciele stworzyli również aplikację wykorzystującą Problem-Based Learning, która umożliwia praktyczną naukę zawodu.

Filmy instruktażowe udostępnione w mediach społecznościowych wspierają uczniów w samodzielnym zdobywaniu wiedzy, a także pomagają promować Akademię i popularyzować wiedzę o realizacji dźwięku.



Psychoakustyka w Edukacji

W ARD dużą wagę przykłada się do psychoakustyki, czyli postrzegania dźwięku przez mózg. Zajęcia często poruszają temat złudzeń dźwiękowych i manipulacji percepcją, co jest istotnym elementem w pracy realizatorów dźwięku.

Uczniowie uczą się, jak różne czynniki mogą wpływać na postrzeganie dźwięku przez ludzi, jak np. zmiany w barwie, głośności czy przestrzenności dźwięku. Poznają techniki i narzędzia pozwalające na świadome kreowanie takich złudzeń, co pomaga w tworzeniu bardziej immersyjnych i profesjonalnych produkcji audio. Ta wiedza jest niezbędna, aby móc skutecznie komunikować się z muzykami i innymi twórcami, a także rozwiązywać problemy, które mogą pojawić się w trakcie pracy w studiu nagraniowym czy podczas nagłośnienia wydarzeń na żywo.

ard-zajecia-4

ARD kładzie nacisk na niezawodność, stabilność i wydajność sprzętu Apple. Chociaż szkoły posiadają także komputery z systemem Windows, preferują pracę w środowisku MacOS. Apple Logic Pro jest jednym z podstawowych narzędzi pracy, co zaowocowało wydaniem pierwszego polskiego podręcznika do obsługi tego programu, stworzonego przez Krzysztofa Maszotę we współpracy z nauczycielami, uczniami i współpracownikami ARD.

Zaplecze technologiczne


Nie czekaj! Dołącz do nas i odkryj swoją przyszłość