mgr sztuki Grzegorz Piwkowski


Jest założycielem firmy High-End Audio. Od ponad 15 lat zajmuje się masteringiem. Bazą dla jego muzycznych poszukiwań była gra na perkusji i śpiew. W 1990 roku porzucił szkołę dla pracy w studio nagraniowym. Początkowo jako asystent potem jako samodzielny realizator i współ-producent nagrań pracował dla Studia Izabelin i wielu polskich artystów sceny pop/rock. Dokonując nagrań dostrzegł potrzebę dalszej ingerencji w realizowany materiał muzyczny, co dało początek własnym eksperymentom masteringowym. Od 1993 roku pracował jednocześnie w studio narganiowym i swojej firmie High-End Audio aby nadać doskonałe brzmienie nagrywanemu przez siebie materiałowi. Od 1995 skupił swoją aktywność wyłącznie na masteringu. Był pierwszym, który zaoferował profesjonalny mastering audio na polskim rynku muzycznym.

Fryderyk Hoang Dong


Fryderyk Hoang Dong, z wykształcenia magister po wydziale Reżyserii Dźwięku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, producent muzyczny, pianista i aranżer. Swój warsztat szlifował dalej w Bostonie, gdzie współpracował jako producent i muzyk sesyjny z wieloma artystami z różnych części świata. Oprócz działalności muzycznych, jest doświadczonym dźwiękowcem zarówno na planach filmowych jak i w postprodukcji. Dwukrotnie otrzymał nagrodę na międzynarodowym konkursie studenckich nagrań Audio Engineering Society w kategorii “Sound for Visual Media” za udźwiękowienie oraz skomponowaną muzykę (Złota nagroda- 2017; Srebrna - 2018, w Nowym Jorku).

Sebastian Imbierowicz


Dj 600V– producent, betmaker, DJ. Poza swoimi autorskimi albumami znany jako producent pierwszego albumu Molesty "Skandal". Wyprodukował też pierwsze publikowane utwory Sokoła, Pono, Fu, Korasa, Hemp Gru, Piha. Wciąż aktywny w ramach produkcji muzycznej i Dj'owania. Dyskografia: 1997 - V/A - SMAK B.E.A.T. records 1998 - Molesta Skandal 1998 - Produkcja Hip-Hop 1999 - Szejsetkilovolt 2001 - Wkurwione bity 2001 - V6 2001 - Projekt Postawa - Co od dzisiaj jest istotne 2003 - 600°C 2004 - Style (operacja zrób to głośniej) 2010 - DJ 600V & Ron G - Global Hood Music 2010 - Prosto Mixtape 600V 2014 - 600V & Jack the Ripper of Brainsick Mob "SINCE '94" LP …na nich między innymi: merctedes 600 (wyk. Tede), wychylylybymy (wyk.Kasta), dźwięki stereo, ideału potęga, projekt jest w drodze, na krawędzi, 93/94. Produkcja muzyczna: Wzgórze YaPa3 Mistic Molesta – Skandal (1998) V/A - Hip hopowy raport z osiedla w najlepszym wykonaniu (1998) ZIP Skład – Chleb powszedni (1999) V/A - Hiphopowy raport z osiedla 2000 (2000) V/A - Styl reprezentacji pierwszej ligi (2000) Jako producent i odkrywca talentów, 600V w początkowej fazie pomagał zaistnieć takim artystom jak: Molesta, Zip Skład (Sokół, Pono, Koras, Fu i wielu innych), Tede, Pih. Na płaszczyźnie scenicznej i medialnej 600V daje o sobie znać jako zapracowany dj oraz pomysłodawca imprez muzycznych ze stałym naciskiem na ich kulturotwórczy aspekt. Od 1993 roku współtworzył wraz z Bogną Świątkowską audycję „Kolorszok”, która była bezpośrednią przyczyną polskiej eksplozji kultury hip-hop w latach 90tych. Raporty sprzedaży płyt w polskich sieciach dystrybucyjnych wskazują na fakt, że jako gatunek hip-hop do dziś dominuje na polskim rynku muzycznym, jeśli chodzi o ilość sprzedawanych egzemplarzy. W świecie Internetu żaden inny gatunek muzyczny w Polsce nie może poszczycić się taką popularnością i ilością odtworzeń plików video jaką regularnie swoim odbiorcom zawdzięcza polski nurt hip-hop. Pod tym względem polski rap wyprzedza muzykę rock, pop, dance, etc. Dj 600V na stałe jest związany z wytwórnią Prosto będącą właścicielem 10-tego najpopularniejszego na świecie internetowego kanału muzycznego – ProstoTv. Jest to jednocześnie najpopularniejszy polski kanał na youtube.com. Ze względu na swój dorobek artystyczny oraz jego dominującą pozycję nazywany jest przez środowisko legendą kultury hip-hop w Polsce.

mgr sztuki Krzysztof Maszota

Przedmioty: Montaż dźwięku, Realizacja nagrań


Absolwent kierunku Realizacji Nagłośnienia na Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Absolwent cyklu szkoleń zawodowych Polskiego Radia w Warszawie z zakresu elektroakustyki oraz realizacji dźwięku. Od 1992 roku pracujący jako zawodowy realizator dźwięku w studio nagrań oraz podczas nagłośnienia muzycznych imprez plenerowych. Od 1996 roku redaktor oraz sekretarz redakcji czasopisma Estrada i Studio, od 2000 roku zastępca redaktora naczelnego czasopisma Estrada i Studio. Współpracownik czasopism: Live Sound Polska, Gitarzysta, Perkusista. Od 1998 roku wykładowca z zakresu technik studyjnych, działa społecznie w Polskim Stowarzyszeniu Realizatorów Dźwięku, autor książki „Pro Tools – przewodnik” (Audiologos 2009). Autor setek artykułów oraz miksów tysięcy utworów/płyt. Współpracuje z czołówką polskich artystów. Certyfikowany trener Pro Tools HD oraz trener Apple Logic Pro.

Wojtek Madajski


Wojciech Madajski - pianista, basista sesyjny.Kompozytor i aranżer . Od dwudziestu lat współpracujący z wieloma artystami polskiej sceny muzycznej . Pedagog muzyczny w "Szkole Bluesa" oraz wielu placówkach artystycznych . Właściciel studia nagrań " Blues records" oraz czynny muzyk z własnymi projektami .

dr hab. Monika Zytke

Przedmioty: Instrumentoznawstwo i zasady muzyki


Muzyk, dyrygent, profesor w Instytucie Muzyki Akademii Pomorskiej. Absolwentka (z wyróżnieniem) gdańskiej Akademii Muzycznej, habilitowana z dyrygentury w tejże Akademii w 2009 roku. Łączy klasyczne wykształcenie muzyczne ze swobodą improwizacji i spontanicznym, otwartym podejściem do wykonywanej muzyki. Jako dyrygent realizuje programy o bardzo szerokiej stylistyce: klasykę (Verdi, Beethoven, Bach), muzykę średniowieczną, współczesną, cerkiewną, etniczną, programy autorskie. Za sprawą współpracy z czarnoskórymi wokalistami zaczęła zajmować się muzyką gospel, poznanie kultury i historii Izraela doprowadziły do zainteresowania muzyką żydowską, a kontakty z zamieszkałą w Polsce gruzińską pianistką Medeą Berianidze – do poznania muzyki jej kraju. W tej chwili Monika Zytke jest z pewnością jednym z największych znawców w Polsce muzyki gospel, żydowskiej i gruzińskiej – zarówno jeśli chodzi o ich historię, jak i praktykę wykonawczą. Na tych gatunkach oparta jest też jej praca habilitacyjna. Koncerty z tym repertuarem są pełne emocji i zawsze bardzo poruszają słuchaczy. Specyficzną cechą koncertów Moniki Zytke jest spontaniczność, improwizacja i forma otwarta, a także bardzo podmiotowe traktowanie publiczności, zapraszanej do współtworzenia muzyki.

mgr Mariusz Konik

Przedmioty: Realizacja nagrań


Realizator dźwięku oraz założyciel firmy Hz Studio, miejsca gdzie powstają nagrania różnych nurtów. Posiada wieloletnie doświadczenie studyjne oraz sceniczne. Wokalista, gitarzysta oraz producent muzyczny, świetnie czujący się w klimatach muzyki alternatywnej. W Akademi Realizacji Dźwięku zajmuje się technikami mikrofonowymi oraz oprogramowaniem wykorzystywanym podczas pracy w studio.

mgr sztuki Akeksander Porakh

Przedmioty: Instrumentoznawstwo i zasady muzyki, realizacja nagrań


Studiował grę na akordeonie, reżyserię wydarzeń kulturalnych oraz kulturoznawstwo. Wskutek wieloletniej fascynacji dźwiękiem komputerowym związał życie z reżyserią dźwięku. W 2009 roku Alaksander ukończył studia Reżyserii Dźwięku w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2011 obronił dyplom magistra Kompozycji na tejże uczelni. W jego kręgu zainteresowań znajduje się realizacja spektakli teatralnych, koncertów, praca na planie zdjęciowym, w postprodukcji filmowej i w studiu nagraniowym. Pracował w Teatrze Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy jako realizator dźwięku. Dla tego teatru produkował również muzykę do spektakli „Popiełuszko” (reż. Paweł Łysak), „Dziady” (reż. Paweł Wodziński). Pracował w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. W studio należącym do tejże instytucji prowadził nagrania płyty zespołu Imagenta „2 Heads & 3 Tails”. Udźwiękawiał filmy krótkometrażowe „Włóczęga” reż. Inka Suchorska, „Życie asystenta kamery” reż. Jan Belina-Brzozowski, „Wycinanka” reż. Grzegorz Krawiec, „Dym” reż. Grzegorz Cisiecki (dźwięk na planie i postprodukcja). Od 2013 roku pracuje w Teatrze „Kamienica” w Warszawie. W Akademii Realizacji Dźwięku Prowadzi zajęcia o tematyce „dźwięk w teatrze”.

mgr Piotr Sadłoń

Przedmiot: Podstawy akustyki i elektroakustyki


Absolwent Wydziały Elektroniki Politechniki Wrocławskiej o specjalności: Akustyka. Redaktor naczelny magazynu techniki estradowej Live Sound & Installation. W przeszłości współpracował m.in.:
- czasopisma dla muzyków i realizatorów dźwięku FCM „Muzyk”
- Radio PLUS
- Radio Alfa
- Teatr „Bagatela”
- Radio PULS FM
- BURY Technologies
Absolwent Szkoły Muzycznej I st. w Mielcu.

mgr inż. Adam Pietruszko

Przedmioty: Podstawy akustyki i elektroakustyki


Adam Pietruszko jest sound designerem i eksperymentalnym realizatorem dźwięku produkującym soundbanki oraz sample dla czołowych firm z segmentu soundware. Jego przygoda z muzyką rozpoczęła się w roku 2003 w Warszawie, kiedy pierwszy raz stanął za gramofonami, co parę lat później zaprowadziło go do syntezatorów i produkcji muzycznej. Adam łączy analogowe i cyfrowe instrumenty elektroniczne z perkusją oraz field recordingiem. Specjalizuje się w awangardowym dźwięku na potrzeby filmu, tworząc bublioteki do udźwiękowienia obrazu jak również muzyki elektronicznej, gdzie jego twórczość trafia do gatunków takich jak techno, IDM, electronica, chill, synthwave, EDM i innych.

Adam jest również oddany aktywności edukacyjnej w Akademii Realizacji Dźwięku oraz Polsko-Japońskiej Akadamii Technik Komputerowych w Warszawie. Jego wykłady obejmują syntezę dźwięku/sound design, akustykę, elektroakustykę, teorię audio cyfrowego oraz produkcję muzyki elektronicznej i efektów dźwiękowych. Jego prace obejmują również tutoriale wideo na temat programowania syntezatorów oraz sound designu. Od 2009 roku jest on członkiem Polskiego Stowarzyszenia Realizatorów Dźwięku.
www.knobz.net

Wojciech Białoskorski

realizator dźwięku


Niezależny realizator dźwięku live obecny w branży od prawie 30 lat. Absolwent kierunku Realizacji Nagłośnienia Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Absolwent cyklu szkoleń zawodowych Polskiego Radia w Warszawie z zakresu elektroakustyki oraz realizacji dźwięku. Wykładowca na szkoleniach organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku. Pasjonuje się bardzo szeroko definiowaną muzyką od klasyki przez jazz i rock po nowoczesne ale niebanalne utwory współczesnych twórców. W muzyce najbardziej ceni rozbudowaną harmonię i bogatą, nieraz zaskakującą, dynamikę. Jako realizator poszukuje w niej pięknych współbrzmień, równowagi i pełni. Specjalizuje się w nagłaśnianiu wielkich form estradowych z wykorzystaniem łączenia bliskiego i ogólnego omikrofonowania źródeł dźwięku. Nie obce są mu również nagłośnienia i nagrania połączeń dość odległych stylistyk wykonawczych takich jak chór gospel i towarzyszącą mu sekcję instrumentalną z orkiestrą symfoniczną. W roli Sound no.1 pracuje z czołowymi zespołami operowymi w Polsce przy plenerowych festiwalach operowych. Realizował wiele znanych dzieł Bizeta, Wagnera, Moniuszki czy Rossiniego. Jako główny realizator przy megawidowisku „Carmen & Zarzuella Show” stworzonym z okazji obchodów Europejskiej Stolicy Kultury tworzył dźwięk dla ponad 30-tysięcznej widowni na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. Zespół wykonawczy liczył wtedy ponad 500 osób. Zajmuje się także wielośladową rejestracją live i remiksami tych nagrań tworzonymi dla produkcji wydawniczych i emisyjnych. www.audiospec.eu

Marek Truszkowski

Przedmioty: Realizacja Nagrań; Montaż Dźwięku; Podstawy Gry na Fortepianie


Kompozytor, producent muzyczny, dyplomowany Technik Realizacji Dźwięku, sound designer, recenzent sprzętu muzycznego, trener Presonus. Członek ogólnoświatowej organizacji broniącej praw autorskich PRS. Wraz z grupą producencką (Soundeck) rozpowszechnia swoją muzykę na większości kontynentów do telewizji, radia, internetu, kin dla takich marek/stacji/firm jak np - BBC, Discovery, Big Brother, New, Zealand Film, Warner Bros Australia, Sky Sport UK, TBS Japan, Investigation Discovery USA, Gema Films Germany, TV3 Norway, France2, Milka. W Akademii Realizacji Dźwięku prowadzi zajęcia z: - realizacji nagrań; - montażu dźwięku; - podstaw gry na fortepianie. Uczy podstawy budowy oraz kompozycji różnych gatunków muzycznych, np: Ambient; Action; Hip Hop; Drum And Bass; House; Dubstep; RnB; Romantic Comedy; Horror; Dance; Epic; EDM; Prowadzi zajęcia studyjne - nagrania instrumentów, wokali; udźwiękowienie obrazu - animacja, fabula; podstawy Sound Design/Efekty Dźwiękowe; testy różnych instrumentów i sprzętu studyjnego wchodzącego na rynek.

mgr sztuki Szymon Folwarczny

Przedmioty: Montaż dźwięku


Wykształcony realizator dźwięku z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym podczas pracy nad ponad 30 albumami jako producent muzyczny, realizator dźwięku i autor muzyki. Zajmuje się także kompleksową produkcją dźwięku dla projektów reklamowych i rozrywkowych. Specjalizuję się w produkcji muzycznej w stylach obejmujących format radiowy pop/top40, muzyce ilustracyjnej (filmowej) i sound designie. http://www.folwarczny.com.pl

mgr Andrzej Karp


Etatowy realizator Izabelin Studio. Zrealizował płyty m.in: T Love, Tomasza Stańko, Perfect, Wojtka Pilichowskiego, Sweet Noise, Maryli Rodowicz, Nosowskiej, Elektryczne Gitary, Hunter, Agressiva 69, Anny Marii Jopek, De Mono, Edyty Bartosiewicz, i wielu innych, także zagranicznych wykonawców. Pracuje na codzień na najwyższej klasy sprzęcie studyjnym.

Andrzej Matejak


Przez kilka lat swojej pracy zawodowej miał okazję pracować na kilku dużych festiwalach oraz przy okazji wielu koncertów plenerowych, a także klubowych. Współpracował z wieloma artystami sceny polskiej a także zagranicznej. min. : Corruption, Leash Eye, Ametria, HedFirst, Ania Rusowicz, Kabaret Limo, Anathema, OctoPussy, Sex Bomba, Gosia Andrzejewicz, Kobranocka, Apteka, Pentagram, Farben Lehre, The Rookles, Modern Talking Reloaded, Blue Fundation, Noon, Emiliana Torrini, Gus Gus, Erlend Øye, The Neighbourhood, Crowbar, Skowyt, O.S.T.R., Peja, Janek Samołyk, i wiele innych.

mgr Jakub Olseno Kaszuba


Założyciel Studio Bezpresji. Bezpresji studio nagrań świadczy usługi w zakresie produkcji oraz przetwarzania dźwięku. Obiekt dysponujący nowoczesnym sprzętem pracującym w klasie A, który poparty wiedzą i kreatywnymi pomysłami daje możliwość podejmowania bardzo złożonych i wymagających sesji, z gwarancją komfortowej, szybkiej i bezkolizyjnej pracy. Studio zostało zaprojektowane i wybudowane od podstaw z myślą o zachowaniu możliwie najlepszej akustyki pomieszczeń przeznaczonych do wszelkiego rodzaju nagrań.

mgr Jerzy "Yuro" Pieniążek


Mieszka w Warszawie wraz z żoną Gosią i synkiem Szymonem. Raper, producent muzyczny, właściciel firmy Royal Sound Production. Jest współtwórcą i producentem projektu Royal Rap. Zajmuje się realizacją i oprawą muzyczną projektu „Antymina”. Udzielał się społecznie, biorąc udział w spotkaniach z młodzieżą w ramach programów:
• „Profilaktyka z Rapem”.
• Przez ok. dwa lata współpracował przy programie profilaktyki uzależnień „Żyj poza klatką”, prowadzonym w szkołach i placówkach wychowawczych w całej Polsce.
• „Misja Prawdziwej Wolności” w ramach współpracy z Fundacją Nadzieja dla Przyszłości
Ma duże doświadczenie w pracy z młodzieżą, m.in. liczne występy i spotkania z młodzieżą szkolną oraz wychowankami domów dziecka i popraw­czaków. W ramach działalności swojej firmy prowadzi warsztaty dla młodych ludzi, mające na celu rozwijanie ich talentów oraz zainteresowań.

mgr inż. Maciej Zakrzewski


Absolwent Mechatroniki Politechniki Warszawskiej instytutu automatyki i robotyki ktory zamiast uczęszczać na pasjonujące wykłady każdą wolną chwilę spędzał w wydziałowym studio nagrań szlifując swoje umiejętności realizacyjne, poznając i ugruntowując w praktyce arkana wiedzy tajemnej z zakresu Adaptacji Akustycznej.

W swoim dorobku posiada budowę i adaptację wielu pomieszczeń wśród których znajdują się m.in. studia Polskiego Radia w Łodzi, Akademii Muzycznej w Bydgoszczy MTV czy Canal+. Wśród nich znajdują sie również liczne konsulatacje i projekty mniejszych studiów dźwiękowych jak i wykłady czy szkolenia m.in. na Warszawskiej Akademii Filmu i Telewizji.

Obecnie jest wlaścicielem firmy zajmującej sie adaptacją akustyczną i produkcją ustrojów akustycznych Acousticity.

mgr sztuki Przemysław Marcyniak


Muzyk instrumentalista, aranżer i kompozytor - ur. 1975 w Rudzie Śląskiej.

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w klasie fletu poprzecznego prof. Elżbiety Dastych Szwarc oraz międzywydziałowego studium pedagogicznego, gdzie otrzymał tytuł magistra sztuki, 2002.

Kompozycją i aranżacją zajmuje się od 2000 roku.

W latach 1998-2002 pracował jako instrumentalista, a potem w latach 2003-2013 jako Instruktor Artystyczny Zespołu Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego "Warszawianka".

W latach 2002-2007 pracował jako nauczyciel w PSM im. Karola Szymanowskiego w Płocku, gdzie otrzymał tytuł Nauczyciela Mianowanego.

W latach 2007-2013 muzyk instrumentalista Płockiej Orkiestry Symfonicznej im. Witolda Lutosławskiego.

Swoje kwalifikacje podniósł odbywając szkolenia z zakresu realizacji dźwięku estradowego i pracy w studio - w New Project Production.

Autor licznych opraw muzycznych programów telewizyjnych, piosenek, audycji i jingli radiowych (TVN, TVP, Canal Plus, TV Polonia, TV Olsztyn, Polskie Radio, Katolickie Radio Płock).

Autor zwycięskiego tematu do Jesiennej Kampanii Polskich Linii Lotniczych LOT, 2008 (utwór został zamówiony także w wersji symfonicznej).

Laureat I nagrody na oficjalny hejnał Dni Województwa Lubuskiego - I nagroda Pani Elżbiety Polak - marszałek województwa i rekomendacja do nagrania symfonicznego utworu.

W trakcie pracy na UW autor wielu aranżacji i kompozycji prezentowanych w kraju i za granicą. Utwory pisane były zarówno na składy kameralne jak i symfoniczne.

Autor aranżacji i kompozycji do pięciu spektakli teatralnych (w tym kompozycje do Hamleta W. Szekspira przygotowanego z okazji 200-lecia teatru w Płocku) przygotowanych dla Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku.

Jego aranżacje do Rozmów z Piotrem w reżyserii i z udziałem Jana Nowickiego były nominowane do nagrody Srebrnej Maski jako wydarzenie teatralne roku Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru.

Jego aranżacje i kompozycje wykonywane były i nagrywane przez orkiestry symfoniczne.

W 2012 wyróżniony dyplomem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Pana Bogdana Zdrojewskiego za szczególne zasługi w upowszechnianiu kultury polskiej.

Założyciel strony PMI Studio

Członek ZAIKS i SAWP.